Välkommen till Helsingborgs Världskör

Körsång har en unik förmåga att beröra och engagera, riva murar och bygga broar.
Kom och lyssna på Helsingborgs Världskör med sångare från hela världen.

Choral singing has a unique ability to touch and engage, tear down walls and build bridges.
Come and listen to Helsingborg's World Choir with singers from all over the world.

.للغناء الكورالي قدرة فريدة على اللمس والتفاعل ، وهدم الجدران وبناء الجسور
.تعال واستمع إلى جوقة هيلسينجبورج العالمية مع مطربين من جميع أنحاء العالم

During April and May, Helsingborg's World Choir has gathered over 100 singers with almost 20 languages. Saturday,
June 4 at 16 we fill Helsingborg C with a large choir, African rhythms, accordion from the Balkans, tunes from India
and soloists from all over the world.
Welcome to experience Helsingborg's World Choir!

Under april och maj har Helsingborgs Världskör samlat över 100 sångare med närmare 20 språk.
Lördagen den 4 juni kl. 16 fyller vi Helsingborg C med en stor kör, afrikanska rytmer,
dragspel från Balkan, toner från Indien och solister från hela världen.
Välkommen att uppleva Helsingborgs Världskör!

www.facebook.com/events/1434435133681875

31 maj - "En stad - Linje 1"

Välkommen till konsertkväll och folkfest
kl. 18 - 21 på DM - Drottninghög/Dalhem,
SöDER - Söder och @Plantan - Planteringen.
www.facebook.com/events/1031480101134105

Körövning 5 april - 19 maj

Kören är full för denna gång men skicka gärna ett mail till  info@helsingborgsvarldskor.se om du vill ha information om kommande aktiviteter.

4 juni - HBG Världskör IN concert

Lördagen den 4 juni kl. 16 fyller 100 sångare, musiker och solister från hela världen det nyrenoverade Helsingborg C med en stor gemensam konsert.

11 maj KÖRSÅNG - aktivitet/nödvändighet?

Föreläsning/workshop på Dunkers Kulturhus kring den gemensamma sångens betydelse för individ och samhälle.

Ett Visionsfondsprojekt för en mer skapande, pulserande, gemensam, global och balanserad stad.

Helsingborg stad (Visionsfonden) och Soulful Music i samarbete med Kreativ StrukturDM HelsingborgDunkers KulturhusHelsingborgshem, Körcentrum Syd, Lokaltidningen, Skånetrafiken, studieförbundet SensusSöDER, The Rockin Pots.

Välkommen att höra av dig med frågor till info@helsingborgsvarldskor.se